top of page

ileahub.com Group

Public·72 members

Erfaringer med utendørs vegglamper med opp/ned-lys?

Online har jeg sett mange bilder av hus med flotte utendørs vegglamper som lyser både opp og ned. Jeg synes denne typen belysning ser utrolig stilig ut på fasader, og jeg vurderer å installere noe lignende på mitt eget hus. Hvilke erfaringer har dere med slike utendørs vegglamper? Er det noen spesielle merker eller modeller dere vil anbefale, eller kanskje noen dere vil fraråde? Jeg er spesielt interessert i holdbarhet i norsk klima og hvor enkle de er å vedlikeholde. Det er viktig for meg at de gir et godt og jevnt lys, men uten å blende naboene for mye.

4 Views
Wesley Taylor
Wesley Taylor
2 days ago

Jeg har installert flere slike lamper selv, og jeg har gode erfaringer med dette. Det er viktig å se etter lamper med god IP-klassifisering, gjerne IP44 eller høyere, for å sikre at de tåler regn og fuktighet; mange modeller bruker 2x GU10 pærer, som er en vanlig type halogen- eller LED-pære. Når det gjelder valg av modell, anbefaler jeg å sjekke bruksanvisningen for den spesifikke armaturen før kjøp, her er et eksempel på manual for nøyaktig this one. Denne typen antrasitt vegglampe med opp/ned-lys er veldig populær, da den gir en fin effekt på veggen. Husk også å vurdere wattstyrke for lyskilden, og at en kvalifisert elektriker alltid bør utføre installasjonsarbeidet.

bottom of page